Що таке подкаст і як його створити: техніка та програми для запису
Подкастінг став надзвичайно популярним засобом обміну знаннями, історіями та розвагами. У статті розповімо, що таке подкасти і як створити подкаст з нуля просто і недорого.
Що таке подкаст
Що таке podcast? Це аудіорозповідь, програма, обговорення, серіал, новини, аналіз, які ви можете слухати зі свого телефону або комп'ютера за своїм бажанням, де б ви не знаходилися і коли захочете. Подкаст – це аудіо, а це означає, що аудиторія не має жодних візуальних сигналів. Якщо говорити дослівно, що таке подкаст, то це iPod + broadcast (канал, трансляція).
Подкастери - це люди, які створюють та розповсюджують подкасти. Тобто подкастер - це творець контенту, який записує аудіопрограми та ділиться ними з аудиторією за допомогою цифрового завантаження. Простими словами, подкастер - онлайн-версія ведучого радіошоу, який завантажує файли на одну або кілька платформ подкастів, роблячи їх доступними всім, хто хоче слухати.
Як створити подкаст з нуля: покрокове керівництво
Подкасти підкорили світ. Ці епізодичні аудіопроекти є дуже ефективним способом донести свої ідеї до світу, а чудові з них можуть навіть стати фільмами, телешоу або книгами. Перш ніж придумати тему та сценарій подкасту, вам слід подумати про кількість часу та зусиль, які ви готові присвятити проекту, незалежно від того, чи є концепція оригінальною, інтерес аудиторії та стійкість. Отже, як створити подкаст із нуля?
Як придумати ідею для подкасту
Вигадати ідею для подкасту може бути дуже складно, особливо якщо у вас багато конкуруючих інтересів. Що ви можете сказати таке, що є для вас унікальним? Найкращі теми — це ті, що виходять із глибокої любові та турботи.
Як розпочати подкаст? Вам слід враховувати свої захоплення, хобі та бажання. Оскільки ви можете говорити на цю тему роками, виберіть ту, яка для вас означає.
- Визначте свої захоплення. Чим вам подобається займатися у вільний час? Про що можна говорити годинником? Про що ви читаєте книги чи слухаєте подкасти? Які у вас хобі? Подумайте про все, що вас рухає або чого ви відчуваєте пристрасний інтерес, і запишіть. Навіть якщо ці ідеї здаються смішними або схожими на те, про що ви б ніколи не стали робити подкасти, впишіть їх у список.
- Визначте свою експертність. Список всього, що ви робите добре - найкращий спосіб створити свій подкаст. Наприклад, ви гарні у публічних виступах, чудово навчаєте чи розважаєте людей, чудово ладнаєте з дітьми, знаєте багато про певну тему, цікавий інтерв'юер тощо. Подумайте про те, що у вас завжди запитують. Може вас часто просять розповісти про схеми в'язання гачком чи просять скласти натальну карту? А може, у вас алергія на певні продукти і у вас просять поради, що можна готувати з переліку дозволених продуктів? Легко недооцінити знання, коли щось дається вам легко. Але якщо люди ставлять вам питання, зазвичай це хороша ознака того, що у вас є знання, якими варто поділитися. Досить складно визначити свій досвід, якщо він пов'язаний із чимось, за що вам не платять, тому постарайтеся мислити широко.
- Знайдіть місце, де перетинаються ваша пристрасть та досвід. Пошук цієї комбінації стане ідеальною точкою для вашої ідеї подкасту, тому що у вас будуть знання для доставки контенту та пристрасть, щоб продовжувати робити це протягом тривалого часу.
- Виберіть три найкращі ідеї подкасту і придумайте контент. Напишіть кожну ідею на окремому аркуші паперу. Наприклад, взяти інтерв'ю у відомого у місті блогера або поділитися рецептами для собак на природі. Для кожного подкасту напишіть якнайбільше ідей на теми. Якщо ви дістанетеся до 10 або 20, то ідея відмінна. Якщо ви щосили намагаєтеся придумати два, це ознака того, що у ідеї немає підстав. Такий підхід покаже вам, де криються можливості для контенту і які ідеї не такі живі, як ви думали.
- Подумайте у тому, чого хоче ваша аудиторія. Запитайте друзів та родичів про теми, про які вони хотіли б знати більше. Переглядайте онлайн-форуми та соцмережі у пошуках гарячих тем, які ще не обговорювалися у подкастах. Слухайте людей навколо вас, щоб знайти ідеї, які можуть бути популярними серед ваших однолітків. Це не лише наблизить вас до вашої аудиторії та дасть їй саме те, про що вона просить, але також перекладає на неї частину роботи з формування ідей.
Як придумати назву подкасту
Перед тим, як назвати подкаст, з'ясуйте, хто ваша цільова аудиторія. Коли ви маєте кілька категорій слухачів, порівняйте їх один з одним. Що вони мають спільного. У чому їх розходження. Якщо ваша цільова аудиторія досить нішева, то ваш заголовок теж може бути досить нішевим.
Наприклад, якщо ваша цільова аудиторія складається тільки з людей, які дивилися «Гру престолів», ваша назва може бути грою слів, яку зрозуміють шанувальники серіалу, але інші люди можуть не зрозуміти її повністю. З іншого боку, якщо у вашу цільову аудиторію входять слухачі, які не є фанатами Старків, вам не слід створювати назву подкасту, що є грою слів, яку зрозуміють тільки любителі цього Будинку.
У той же час вам не потрібна надто узагальнена назва, тому що тоді потенційні слухачі не зможуть швидко визначити, чи є те, що ви висвітлюєте, унікальним чи відповідає їхнім інтересам.
Наступний крок щодо вибору правильної назви подкасту досить конкретний. Складіть список ключових слів для вашого подкасту. Найкращий спосіб зробити це — подумати, що люди шукатимуть, якщо захочуть знайти такий контент, як ваш. Якщо хочете, спробуйте щось, наприклад, знайдіть кілька ключових слів у Apple Podcasts.
Надішліть список імен друзям і подивіться, що їм подобається, а що ні і чому. Їх відгуки дозволять вам дізнатися, чи ви рухаєтеся в правильному напрямку зі створеного списку або вам потрібно рухатися в іншому, кращому напрямку.
Хоча мета полягає в тому, щоб знайти одну блискучу, ідеальну назву для вашого подкасту, вам не обов'язково виходити з цього етапу тільки з однією потенційною назвою. Насправді, буде корисно, якщо ви складете тут короткий список із 3-5 найкращих варіантів назви подкасту.
Необхідно перевірити, чи не використовуються ваші варіанти назви в інших підкастах чи медіа-продукті, у тому числі чи не зареєструвала компанія їх як товарний знак. Вам також необхідно перевірити, чи використовується він уже як дескриптор соціальної мережі або домену веб-сайту.
Якщо хтось зареєстрував торгову марку на ім'я, яке ви хочете використати, не використовуйте його. Це не варто юридичного клопоту. Якщо вони виконали роботу з офіційної реєстрації товарного знака, вони ставляться до цього досить серйозно.
Просто потрібно зважити всі за і проти. Чи вибрана вами назва подкасту є настільки ідеальною, що її не переплутаєш з іншими? Врахуйте, що вам потрібно буде соціальні мережі для розвитку вашого шоу. Це означає, що вам потрібно мати відмінний, оригінальний нік у соціальних мережах, який буде єдиним для всіх платформ соціальних мереж.
У будь-якому випадку просто переконайтеся, що все, що ви вибираєте, коротке, інтуїтивно зрозуміле і легко пишеться. Якщо не будете надто ускладнювати назву, ви обов'язково оберете хорошу.
Як написати сценарій для подкасту
Як зробити подкаст цікавим? Написання сценарію подкасту – ключовий спосіб забезпечити чистоту, чіткість та цінність вашої інформації для слухачів. Вам не обов'язково записувати кожне слово, яке ви збираєтеся сказати, але важливо мати нотатки для кожного епізоду, щоб не збитися зі шляху, особливо якщо ви новачок у підкастингу.
Ми рекомендуємо всім новачкам підготувати сценарій подкасту, перш ніж вони розпочнуть запис. Говорити розумно, плавно та ясно без практики складно. Під час запису ви можете зосередитися на своїй механіці, наприклад, на виголошенні, видаленні слів-паразитів та контролі тону та гучності. Згодом ви зможете звести сценарій подкасту до простої схеми із примітками.
Як створити подкаст із цікавим сценарієм? Найбільша проблема під час написання сценарію подкасту — зберегти його діалоговим. Якщо ви не обережні, читання сценарію подкасту може призвести до того, що його передача буде плоскою і монотонною.
Що потрібно для створення подкасту ще? Пропишіть у сценарії паузи, акценти, сміх, зітхання та інші драматичні ефекти. Ці елементи вдихнуть життя у ваш сценарій подкасту, щоб він виглядав природно. Обов'язково прочитайте вголос сценарій подкасту разом із нотатками, щоб вони звучали щиро.
Впишіть у сценарій подкасту перехідні фрази для переміщення між сегментами. Наприклад, ви можете сказати: «Тепер, коли ви розумієте важливість даних користувача, давайте поговоримо про інструменти, необхідні для їх збору».
Перед тим, як писати власний сценарій, можете взяти за основу шаблон. У нашому прикладі кожен розділ включає місце для основних тем вашого подкасту, тривалості сегмента, ключових моментів і рекламних оголошень спонсорів, розміщених на початку, середині і кінці епізоду.
Приклад сценарію
[Повідомлення спонсора]
[Вступна музика та звукові ефекти]
Вступ. Тривалість: (…) Підготуйте ґрунт для вашого епізоду. Увімкніть деталі, які визначають тему випуску. Вкажіть назву підкаст-шоу, чому існує ваше шоу, хто ви і т.д.
Тема №1: Тривалість: (…)
- Основна думка
- Допоміжна точка
- Підтверджуючі дані
- Підтверджуюча цитата
Пауза, короткий музичний відрізок чи фраза
Тема № 2: Тривалість: (…)
- Основна думка
- Підтверджуюча думка
- Підтверджуючі дані
- Підтверджуюча цитата
Висновок. Підсумуйте основні моменти, які ви торкнулися, розкажіть про майбутній випуск і т.д.
[Повідомлення спонсора]
[Прикінцева музична мелодія або звуковий ефект]
Увімкніть у сценарій заклики до дії — це шанс попросити слухачів про додаткову підтримку, наприклад, передплативши шоу в Apple Podcasts або написавши огляд. Це важливо для збільшення кількості завантажень подкастів.
Найкращі заклики до дії звучать автентично та підкреслюють, наскільки легко виконати дію, про яку ви просите свою аудиторію. Пам'ятайте, що ваші пріоритети CTA згодом змінюватимуться, коли ви почнете продавати товари або пропонувати преміум-підписки, тому в кінцевому підсумку вам доведеться писати кілька різних сценаріїв, що відповідають кожній потребі.
Де можна записати подкаст
Щоб ваш контент набув форми та поширився по всьому світу, вам потрібна пристойна студія подкастів. Чому важливо мати якісну студію звукозапису? Тому що добрий виступ має вирішальне значення для успіху вашого шоу. Люди не витрачають свого часу на шоу з неякісним звуком. І якщо ваша студія погана, то ваш звук теж.
Як робити подкасти не в студії? Вам не потрібно орендувати простір із обладнанням для подкастів вартістю всіх грошей світу. Ви можете створити власну студію подкастів у себе вдома. Але обов'язково врахуйте, що характер вашої домашньої студії подкастів матиме найбільший вплив на якість звуку.
Порожній простір не є правильним місцем. Порожні приміщення утворюють багато реверберації. Найкращі — зазвичай сповнені речей. Тому, перед тим як записати подкаст, вибирайте кімнату з великою кількістю м'яких поверхонь, таких як килимові покриття, килимки та тканинні меблі.
Вам також потрібно вибрати місце, на яке мінімально впливає зовнішній шум. Наприклад, кімнати, що знаходяться на протилежному боці вулиці, або кімнати, стіни яких не збігаються із загальними приміщеннями вашого будинку.
Використовуйте звукоізоляційні пінопластові панелі. Їхня мета - поглинати звук, щоб він не розносився по кімнаті і не потрапляв у мікрофон. Прикріпіть їх до лицьових панелей шаф і навіть на стелю. Повісьте ковдри на стіни та накрийте ними тверді поверхні. Розкладіть кілька подушок по кімнаті, наприклад, на порожніх столах чи ділянках підлоги, не вкритих килимами.
Як зробити свій подкаст у домашніх умовах? Подкасти - це аудіо, а відмінний звук починається з апаратного забезпечення (наприклад, мікрофонів), але програмне забезпечення відіграє не менш важливу роль. Хороше програмне забезпечення для запису подкастів має забезпечувати відтворення звуку студійної якості, під яким ми маємо на увазі кришталево чистий вокал, що звучить природно та жваво.
При запуску подкасту перше, що вам потрібно, це програмне забезпечення, яке допоможе вам записувати, редагувати та публікувати подкаст. Більшості не подобається редагувати, але це важлива частина створення гарної якості звуку. Вам потрібно буде відрегулювати рівні гучності, видалити фонові шуми та помилки, нарізати вступні та фінальні частини, а також рекламу, тому програма для запису подкастів заслуговує на особливу увагу при створенні власної студії подкастів.
Програма для запису подкастів
Запис подкасту та редагування — це два окремих процеси, які іноді потребують як програмного забезпечення для запису, так і редактора. Але деякі програми для запису подкастів мають можливості редагування, які роблять процес більш плавним. Якщо ви маєте подкастер, який віддає перевагу універсальному вирішенню, вибирайте програму для подкастингу з функціями редагування.
Зверніть увагу, що доведеться враховувати ціну програмного забезпечення під час свого рішення. Є кілька відмінних інструментів, які ви можете отримати безкоштовно, але, як і у випадку з більшістю програмного забезпечення, якщо вам потрібна найвища якість, воно буде коштувати вам найбільше грошей.
Adobe Audition — популярна програма для запису подкастів професійного рівня з можливістю редагування. Оснащена безліччю функцій, що зроблять ваш подкаст, як створити який не складе труднощів, простим у редагуванні та з відмінним звучанням. Однак така якість не обходиться без високої ціни. Вартість програми - 20,99 доларів США на місяць.
Restream можна використовувати для трансляції у прямому ефірі так і як записувати подкасти. Завдяки таким функціям, як індивідуальний брендинг, запрошення віддалених гостей, функція «тільки запис», завантаження та потокова передача готових відеороликів, а також облікові записи з кількома користувачами, ви можете створити професійний та захоплюючий подкаст. Як програмне забезпечення для запису та трансляції відео, Restream дозволяє створювати подкасти та розповсюджувати їх по всіх каналах соціальних мереж. Базова версія – безкоштовна.
GarageBand — це безкоштовна програма від Apple для пристроїв iOS та macOS. Вона більше орієнтована на музикантів, ніж на подкастер, але ви можете взяти зовнішній мікрофон і перетворити свій iPhone або iPad на програмне забезпечення, яке записує та виконує монтаж подкасту. GarageBand також синхронізується між вашими пристроями Apple, тому ви можете працювати над записом подкасту, коли захочете та де б ви не знаходилися.
Audacity — безкоштовне, доступне програмне забезпечення для запису та редагування аудіо з відкритим вихідним кодом, з якого починають багато подкастери. У ньому є всі основні функції, необхідні для редагування треків та очищення запису. Коли ви закінчите редагування, ви також можете експортувати файли до декількох форматів. Нові подкастери люблять Audacity за його універсальність, оскільки він може працювати у будь-якій операційній системі.
Podbean відомий хостингом подкастів, але в нього також є функції запису та редагування. За допомогою мобільного додатка ви можете використовувати свій телефон як диктофон, а потім редагувати та експортувати звук. Під час очищення звуку за допомогою Podbean можна вибрати одну з більш ніж 50 фонових музичних записів та звукових ефектів. Це хороше програмне забезпечення для новачків або тих, хто не хоче вкладати кошти у дороге обладнання для подкастів.
Якщо ви серйозно ставитеся до подкастингу, то Spreaker — найкращий мобільний додаток для запису подкастів. Він оснащений функціями, які інші програми просто не пропонують, такими як повна статистика, автоматичне завантаження на популярні платформи, RSS-канали, що настроюються, і можливість заробляти гроші за допомогою реклами. Крім того, Spreaker дозволяє легко зберегти конфіденційність вашого подкасту, якщо ви цього хочете, завдяки розширеним функціям конфіденційності. Якщо вам потрібна допомога на початку роботи, у додатку є функція спільної роботи, що дозволяє працювати з іншими членами вашої команди.
Вибір відповідної програми для запису подкасту може бути стресовим для вас. Не кожне програмне забезпечення ідеально підходить для кожного підкастера, тому переконайтеся, що ви вибираєте те, що має необхідні функції.
Як записати подкаст на iPhone
Як запустити свій подкаст на iPhone? Для цього виберіть потрібну програму для запису. Voice Memos — це програма подкасти на iPhone для запису звуку на iPhone, iPad, Apple Watch і Mac. Воно встановлено на iPhone, і будь-який користувач iOS може знайти його в App Store. Використовуйте його на будь-якому з пристроїв Apple, а синхронізація iCloud зробить запис доступним на всіх них.
Для того як записати подкаст на iPhone, ви можете використовувати голосові нотатки для запису звуку:
- Відкрийте програму «Диктофонні нотатки» на своєму iPhone. Його можна знайти в папці "Утиліти" або пошукати "Голосові нотатки" у пошуку програми. Перемістіть його на головний екран для швидкого доступу.
- Переконайтеся, що мікрофон iPhone спрямований до вас або динаміка, щоб забезпечити найкращу якість звуку.
- Почніть запис. Натисніть «Всі записи» та натисніть червону кнопку «Запис». Говоріть чітко та рівномірно, доки не побачите форму хвилі. Для досягнення найкращих результатів тримайте пристрій біля вуха так, ніби ви розмовляєте телефоном під час запису. Щоб уникнути небажаного шуму від повідомлень та телефонних дзвінків, перед записом перейдіть у режими «Не турбувати» та «Режим польоту».
- Коли ви закінчите запис, натисніть кнопку червоного квадрата, щоб зупинити запис.
- Перейменуйте та збережіть запис. Торкніться назви та надайте ім'я, яке відповідає вмісту аудіо. Це допоможе вам впорядкувати голосові нотатки та швидко витягти їх.
- Для оптимізації якості звуку натисніть кнопку «Параметри відтворення» та покращіть якість звуку, зменшивши фоновий шум, увімкнувши кнопку «Покращення запису». Автоматично видаляйте тишу або пропускайте паузи в записі за допомогою кнопки "Пропустити тишу".
- Тут також можна налаштувати швидкість відтворення аудіофайлу.
Як записати подкаст на Android
Смартфони Android дають вам все необхідне для того, як записати подкаст на телефон. Так, це не буде високопродуктивний подкаст, але він підійде, особливо коли ви тільки починаєте.
- Якщо ви записуєте сольні епізоди, процес досить простий. Просто підключіть мікрофон до комп'ютера та запустіть програмне забезпечення для запису. Потім натисніть на запис і почніть говорити.
- Якщо ви даєте інтерв'ю або записуєте кілька людей одночасно, тоді процес трохи складніший. Спочатку потрібно підключити всі мікрофони до мікшера. Потім підключіть мікшер до комп'ютера та запустіть програмне забезпечення для запису.
Як тільки все буде налаштовано, натисніть на запис і почніть говорити. Просто слідкуйте за рівнем мікрофона кожної людини, щоб усі говорили чітко.
Фонова музика для подкасту
Використання фонової музики в подкастах — чудовий спосіб покращити якість прослуховування та задати загальний тон або настрій вашого шоу. Багато авторів подкастів використовують музику під час виступів, заставок та переходів до своїх епізодів, що допомагає створити послідовний брендинг чи унікальну індивідуальність подкасту.
Включення фонової музики під час інтерв'ю, фрагментів розповіді чи інших моментів виступу також створює емоційне тло та атмосферу епізоду, заповнюючи інакше порожній простір.
Фонова музика для подкасту зрештою залежить від тональності, теми та цільової аудиторії подкасту. Ось деякі загальні рекомендації, які слід враховувати:
- Важливо вибрати фонову музику, яка не конкуруватиме за увагу зі змістом епізоду вашого подкасту. Музика, яку ви вибираєте як тло у своєму подкасті, має доповнювати розмовний контент і не відволікати слухачів.
- Як правило, найкраща фонова музика в подкастах є інструментальною і не містить гучних чи різких бітів, чи інструментів. Лоу-фай, ембієнт та чіл треки – одні з найпопулярніших жанрів фонової музики. Вибирайте пісні, які загалом нейтральні та заспокоюють, але при цьому задають правильний тон вашому епізоду.
- При виборі фонової музики враховуйте настрій, який потрібно створити у своєму подкасті. Якщо ваш podcast – це оптимістичний та надихаючий епізод, можете вибрати живішу та веселішу музику. Але якщо ваше шоу має серйозніше чи споглядальне, краще підійде м'якша та інтроспективніша музика.
Послухайте кілька різних подкастів у вашій тематиці та зверніть увагу на музику, яку вибрали популярні подкастери. Ми готові посперечатися, що музика, яка використовується в підкастах про реальні злочини, звучить трохи інакше, ніж пісні, подані в підкастах за самодопомогою чи інтерв'ю.
Що потрібно для запису подкасту: перелік необхідної техніки
Налаштування домашньої студії подкастів не буде повним без кількох одиниць обладнання для подкастів. Однак, скільки ви купите, залежить від вас. Технічно можна записувати епізоди за допомогою мікрофона ноутбука, але якість звуку буде неідеальною. Щоб заощадити час і сили при редагуванні епізодів, зверніть увагу, що потрібно для запису подкасту.
Мікрофони та стійки
Подкаст — це, перш за все, звук, тому він неможливий без мікрофона. Ваш мікрофон – найважливіша частина установки вашої студії подкастів. Це найбільше впливає на якість вашого звуку.
Великі модні мікрофони, хоч би якими розкішними вони були, дуже чутливі до оточення. Ті високі частоти, які вам потрібні від співака RnB, є абсолютно жахливими в подкасті, оскільки вони звучать занадто різко. Тому, якщо кімната не обладнана належним чином, ви вловлюватимете звукове тло кімнати.
Врахуйте, що динамічний мікрофон краще підходить для уловлювання гучних і сильних звуків (барабанів або гучного вокалу), особливо наживо, тоді як конденсаторний мікрофон використовується для уловлювання більш делікатних звуків і більш високих частот (наприклад, студійного вокалу).
Крім того, динамічні мікрофони дійсно підходять для подкаст однієї людини. Якщо ви плануєте мати кілька ведучих або регулярно брати інтерв'ю у людей особисто, вам необхідно придбати конденсаторний мікрофон.
Коли справа доходить до вибору відповідного девайса, вам також потрібно вирішити, який тип мікрофона ви хочете використати. Наприклад, настільний мікрофон чи портативний?
- Якщо ви плануєте давати інтерв'ю, найкращим варіантом буде ручний мікрофон для запису подкастів.
- Якщо ви збираєтеся записувати сольні епізоди, настільного мікрофона буде достатньо.
Ще одна річ, яку слід зважати, це ціна. Мікрофони можуть змінюватись від дуже доступних до досить дорогих. Тому в інтернет-магазині Stylus ви можете знайти той мікрофон та стійку, які відповідають вашому бюджету.
Навушники
Навушники - це таке, що потрібно для подкаст. Вони дозволяють ведучим контролювати звук під час запису. Вони також важливі, якщо ви збираєтеся брати інтерв'ю у гостя через платформу віддаленого запису, таку як Skype. Чому? Тому що без навушників ви не зможете чути одне одного. Вам навіть знадобляться навушники, якщо ви спілкуєтеся з кимось віч-на-віч або у вас є соведущий - кожному знадобиться своя пара.
Якщо ви тільки починаєте подкаст і намагаєтеся звести витрати до мінімуму, можете поки що використовувати свої старі навушники iPhone.
Комп'ютер або ноутбук
Вибір кращого ноутбука або персонального комп'ютера - це те, що потрібно для запису подкасту в пріоритеті, оскільки він допоможе вам більш ефективно записувати, редагувати та публікувати подкасти.
При виборі техніки обов'язково враховуйте ці кілька факторів:
- Оперативна пам'ять комп'ютера визначає його здатність зберігати у пам'яті деякі дані під час їхньої обробки для подальшого використання. Враховуючи цей факт, вам завжди необхідно переконатися, що ви купуєте ноутбук з більшою ємністю оперативної пам'яті не менше 8 ГБ. Таким чином, буде простіше працювати з кількома звуковими доріжками, плагінами та різним програмним забезпеченням для редагування одночасно.
- Процесор повинен обробляти всі види даних, виконувати всі обчислення та виконувати різні завдання. З високошвидкісним процесором буде простіше і швидше виконувати всі ці завдання, тому підкастер важливо купити ноутбук з багатоядерним процесором. Багатоядерний процесор розширює обчислювальні можливості вашого ноутбука та дозволяє використовувати високоякісні плагіни та DAW.
- Найкращим вибором буде ноутбук з низьким рівнем затримки. Якщо затримка перевищує 20 мс, це буде помітно людському вуху. Завдяки багатоядерному процесору та більшому об'єму оперативної пам'яті комп'ютера вам не доведеться турбуватися про затримку.
- Ноутбук із SSD-накопичувачом створює менше шуму, ніж HDD. Це буде вигідно для вас завдяки більш швидкій обробці та безшумному середовищу запису.
Крім цих, враховуйте вимоги до модулів, що підключаються, та оновлень/замін. Плагіни допомагають покращити якість підкастингу за рахунок додаткового використання музичних інструментів, звукових ефектів та переходів, але для безперебійної роботи вони також споживають більший обсяг оперативної пам'яті.
Крім того, ви можете купити техніку в кредит або розстрочку в інтернет-магазині Stylus. Це може заощадити вам багато грошей в даний момент, а також недорого задовольнити ваші вимоги до подкаст.
Подкаст-станиця
Підкаст-станції - недавнє явище на ринку, що завоювало широку популярність завдяки своїм багатофункціональним можливостям. Ці пристрої об'єднують функції мікшера, аудіоінтерфейсу, звукозаписної станції і навіть семплера, надаючи унікальний інструмент для створення контенту.
Як почати записувати подкасти за допомогою станції? Вона є універсальним рішенням для запису і мікшування подкастів. З можливістю підключення до чотирьох мікрофонів та інших звукових джерел, таких як смартфон або синтезатор, вона ідеально підходить для подкастів та прямих ефірів з кількома спікерами одночасно.
Пристрій спроектований з урахуванням мобільності, дозволяючи вам зробити багатодорожній запис навіть без підключення до комп'ютера. Це ідеальне рішення для тих, хто хоче бути підготовленим до творчості за будь-яких умов. Вбудований акумулятор робить станцію мобільною, забезпечуючи можливість запису будь-де.
Камера для відео-підкасту
Високоякісна камера для подкасту не тільки підвищує візуальну привабливість вашого подкасту (якщо ви вирішите увімкнути відео), але також підвищує загальний професіоналізм та відчуття вашого продукту. Ось низка важливих моментів, що стосуються апаратного забезпечення:
- Серце будь-якої камери – її сенсор. Він визначає, скільки світла може вловити камера і, отже, якість зображення. Повнокадрові рецептори, відомі своєю винятковою світлочутливістю, є золотим стандартом для підкастингу професійного рівня.
- Вибирайте камеру з роздільною здатністю щонайменше 4K, хоча в даний час доступно і 6K. Це гарантує, що ваші візуальні ефекти будуть не тільки чіткими, а й перспективними, а також відповідатимуть галузевим стандартам, що змінюються.
- Ефективний автофокус не підлягає обговоренню камери для подкастів. Шукайте камеру з двопіксельним або фазовим автофокусом. Ця функція гарантує, що об'єкт зйомки залишиться різким, навіть якщо під час запису відбуваються невеликі рухи.
- Вибір універсального об'єктива може значно розширити ваші можливості візуального оповідання. Купуйте камеру з широким набором сумісних об'єктивів, що дозволяє адаптуватися до різних сценаріїв зйомки. Від ширококутних знімків до великих планів – наявність відповідного об'єктива у вашому розпорядженні просто потрібна.
- В установках для підкастингу не завжди може бути така розкіш, як ідеальні умови освітлення. Камера із чудовими характеристиками при слабкому освітленні змінює правила гри. Ширша апертура у поєднанні з великим розміром сенсора значно покращує продуктивність і, отже, видимість відео в умовах низького освітлення.
- Якість звуку більш важлива для відеоподкастер, ніж зовнішній вигляд. Переконайтеся, що вибрана камера підтримує зовнішні мікрофони. Це дозволяє записувати чистий звук без небажаного шуму фону. Крім того, вбудовані можливості Wi-Fi та Bluetooth забезпечують безперешкодну передачу файлів та дистанційне керування.
Де публікувати подкасти
Мало знати, що таке подкаст та як його створити. Ось ви записали свій подкаст, завантажили його на хостинг і готові поділитися ним з усім світом, але не знаєте де розміщувати подкасти. Spotify і Apple Podcasts - чудові місця для початку, але є ще й інші платформи, де публікувати подкасти - Google Play Music, Stitcher і TuneIn.
Якщо ви оберете відповідну службу хостингу подкастів, у вас буде фантастична інтеграція з каталогами, тобто ви зможете робити все це з панелі керування вашого хоста. У будь-якому випадку, на самому базовому рівні вам знадобиться mp3-файл вашого запису та RSS-канал для нього, створений вашим хостингом. Після того як ви розмістите свій подкаст, каталог автоматично додаватиме кожен новий випуск у майбутньому.
Коли ви вибрали платформу та каталог хостингу подкастів, виконайте спільні кроки як викласти подкаст:
- Створіть RSS-канал подкасту на своїй хостинговій платформі.
- Надішліть RSS-канал у свій каталог подкастів.
- Зачекайте, поки ваш RSS-канал буде схвалено.
- Публікуйте та переглядайте свої подкасти.
Як завантажити свій подкаст в iTunes?
Розміщення вашого подкасту в Apple Podcasts — найкращий спосіб залучити лояльну аудиторію, завоювати повагу та позитивну репутацію. Перш ніж створити свій подкаст в iTunes, виконайте такі вимоги:
- Підготуйте достатню кількість епізодів, як мінімум 3, перш ніж відправляти їх до каталогу Apple (інакше ви не будете відзначені як варті уваги).
- Apple приймає аудіофайли WAV та MP3.
- Вимоги до ілюстрацій: JPEG або PNG файли розміром 3000 x 3000 пікселів. Зображення не повинні містити явних виразів, згадок про заборонені наркотики, ненормативну лексику або насильство і повинні бути чіткими та різкими.
Щоб створити новий Apple ID спеціально для вашого подкасту:
- Авторизуйтесь. Натисніть кнопку +, щоб додати подкаст-шоу.
- Виберіть «Додати шоу з RSS-каналом» та натисніть «Далі». Ви потрапите на просту сторінку з полем для вставки URL-адреси RSS.
- Натисніть Підтвердити, щоб перевірити свою URL-адресу. Якщо виникли проблеми з каналом, з'явиться повідомлення про помилку.
- Натисніть «Надіслати».
- Після перевірки вашого файлу, натисніть кнопку «Надіслати» і дочекайтеся схвалення (від 24 годин до двох тижнів). Apple надішле електронний лист на адресу, яку ви вказали як електронну пошту iTunes.
- Після того, як Apple схвалить ваш подкаст, він буде доступний у програмі Podcast на пристроях iOS та macOS.
Як записати подкаст у Телеграм?
Telegram може стати чудовою платформою для розміщення та розповсюдження ваших випусків. Для початку створіть обліковий запис, якщо у вас ще немає. Потім перейдіть до опції «Новий канал» у програмі, щоб створити канал для вашого подкасту.
- Налаштуйте свій канал, додавши унікальне ім'я, опис та зображення профілю. Переконайтеся, що назва відповідає вашому подкаст і його легко запам'ятати. Переконливий опис спонукає потенційних слухачів досліджувати ваш канал.
- Завантажте на свій канал Telegram подкасти, що потрібно з самого основного. Використовуйте опцію «Завантажити медіа», та надайте цікаві описи для кожного епізоду, щоб залучити слухачів.
Вивчіть ще Spotify, Audacity та інші платформи, щоб визначити найкраще місце (або місця) для публікації вашого контенту. Ви можете розмістити своє шоу на декількох різних платформах, а потім зосередитися на тій, яка є найбільш вигідною, щоб просувати подкаст.
Фічеринг подкасту: як просувати подкаст
Якою б не була ваша мета, ви хочете створити співтовариство слухачів, які поділяють ваші спільні інтереси та захоплення та зрозуміти як заробляти на подкастах. Залучення слухачів, передплатників та шанувальників podcast – це набір тактик, які ви можете реалізувати, та стратегій, які можете протестувати.
7 порад як просувати подкаст
- Запустіть своє шоу як мінімум із 3 серій. Таким чином, якщо читач зустріне ваш подкаст, він матиме більше епізодів, які він зможе вивчити. А якщо ні, то ви ризикуєте, що від вас відмовиться новий слухач, оскільки окремий епізод не запам'ятався достатньо.
- Просувайте свій подкаст у соціальних мережах. Ви можете рекламувати відео, зображення, тизери, цитати з інтерв'ю та багато іншого. Один тільки Instagram має безліч потужних інструментів для розширення вашої аудиторії, таких як історії, прямі трансляції та публікації.
- Спростіть можливість поділитися вашим подкастом у соціальних мережах. Подкасти в стилі інтерв'ю дуже популярні, тому велика ймовірність, що ви використовуватимете саме цей формат. Як тільки інтерв'ю закінчиться і підкаст вийде в ефір, зверніться до гостя і полегшіть можливість як просувати подкаст серед його аудиторії. Потім, як тільки подкаст вийде в ефір, надішліть гостю електронного листа, подякувавши за витрачений час і м'яко підштовхуючи поділитися.
- Перетворіть аудіо вашого подкасту у відео на YouTube. Просування спрямоване на перепрофілювання вже наявного аудіоконтенту. Відмінний канал для цього – YouTube. YouTube - друга за величиною пошукова система у світі, тому ви залучите не лише додаткових глядачів, а й нових шанувальників подкасту. Перетворення аудіофайлів на відео YouTube не повинно бути важким. Існує безліч інструментів, за допомогою яких ви зможете конвертувати подкаст .mp3 у відеофайл .mov. Обов'язкова обкладинка для подкасту, оптимізація заголовка та опис відео для відповідних ключових слів.
- Запускайте розіграші подарунків, щоб отримати відгуки. Люди не можуть встояти перед безкоштовними речами. Ви можете використовувати знижки, щоб залучити більше слухачів до вашого подкасту. Проведення розіграшу не триватиме багато часу. Для початку ви можете згадати про це в одному зі своїх випусків і почати просувати його існуючими каналами в соціальних мережах.
- Запросіть гостей, які розуміють, що означає подкаст. Шукайте людей, які мають знання або досвід у темі або ніші вашого подкасту. Розгляньте можливість запрошення авторів, лідерів галузі чи впливових осіб у вашій галузі.
- Згадуйте бренди та компанії у кожному випуску подкасту. Фічеринг подкасту торкається закону взаємності, який зводиться до наступного: коли хтось робить для вас щось хороше, у вас виникає психологічне бажання зробити щось хороше у відповідь. Швидше за все, у вас є кілька брендів, компаній, блогерів або навіть інших подкастер, чию роботу ви повністю підтримуєте. Чому б не розповісти про них у наступному випуску? Коли ви згадуєте будь-які бренди у своєму подкасті, це дає можливість зв'язатися з ними і повідомити, що вони в ньому брали участь.
Важливо, що не всі подкастери заробляють гроші на своїх зусиллях. Але існує низка способів монетизувати подкаст та перетворити його на кар'єру — навіть без освіти в галузі журналістики чи багаторічного досвіду роботи в ефірі. Наприклад, зараз багато компаній інвестують у подкасти як частину своїх стратегій цифрового маркетингу.
Тепер ви знаєте, що таке подкаст і як його створити і запустити. Також ви розумієте, щоб перетворити свій проект на щось успішне, потрібно докласти чимало зусиль. Майте реалістичні очікування щодо того, що потрібно для розміщення прибуткового подкасту, і, якщо вам важливо дістатися до заробітку, постарайтеся не розчаровуватися в міру просування вгору. Кожному подкастер потрібно з чогось починати, і немає причин, з яких ви не можете створити щось цікаве, якщо готові витратити час і зусилля.
Сподіваємося, вам сподобалася стаття і ви обов'язково поділіться інформацією зі своїми друзями та спільно запустіть перші свої подкасти. Підписуйтесь на наш Телеграм-канал та новинні розсилки. Отримуйте першими цікаві поради та ідеї для власного розвитку та заробітку.
Автор: Вікторія Удовицька, копірайтер Stylus
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: